Tuesday, March 18, 2008

Q&A

Last night, something happened. This made me very upset, unhappy and frustrated.

I asked God, why you put me in this position? As a pastor, I should have handled these situation very easy and sound. But why, while I am teaching others to do well, I am doing no good but towards negative on this matter? God, just bail me out from this. I want out.

During this morning drive to AFC, I am still questioning God. How long do you want me in this situation? At the same time, I would like to use my own method to solve it.

But God calm me down 15 minutes after. During AFC prayer meeting, songs came up and nothing but encouragement. Seems like God is answering me.

In His Time
Open Our Eyes Lord
You are my All in All

Sigh, yes, I am just not patience enough to understand and wait for His timing. I should have opened up my eyes, seeing how many grace God have already given to me. Why bother to worry about the difficulties I am having? Just remember that God is my all in all.

Lord, please give me strength...

昨晚,一些東西發生。這事令我十分不安,不快樂和受挫。

我問神,為什麼你把我放在這個處境之中?身為一個傳道人,理應我很懂我處理這些事情。但是為什麼,當我一方面教導年青人怎樣處理之時,我卻在這事之中陷入苦戰之內。神呀,救救我脫離這種困局。

在今天早上期間開車去 AFC之時,我還在向神詢問。你還想要我在這個處境中多久? 同時我在想,不如用我的自己的方法去解決它。

但是神在15分鐘後把我帶回平靜。在AFC祈禱會之中,神好像以詩歌回答我、鼓勵我。神呀,對不起,我明白有一些事情是不能用我的心思去明白內裡的因由。可是,我卻根本沒有耐心去瞭解和等侯。我應該張開我的眼睛,看見神已經給了我多少的恩典,為什麼我還擔心我現有的困難和麻煩呢?我應謹記神才是我的所有。

神呀,求你賜給我力量去面對...!


No comments: